ireu.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş | Mark A. Cichock, Chp. 1 |
2 | Sovyet Mirası | Ronald G. Suny, Chp. 1: The Imperial Legacy; Mark A. Cichock, Chp. 2 |
3 | Sovyet Mirası | Mark A. Cichock, Chp. 2 cont. |
4 | Sovyet Sonrası Geçişler | Ronald G. Suny, Chp. 3: State Building and Nation Making: The Soviet Experience; Ken Jowitt, The New World Disorder; Claus Offe, Capitalism By Democratic Design |
5 | Sovyet Sonrası Geçişler | Schmitter, Phillippe C. and Terry Lynn Karl. “The Conceptual Travels of Transitologists and Consolidologists: How Far East Should They Attempt to Go?” Slavic Review, Vol. 53, No. 1 (Spring 1994), pp. 173/185; Bunce, Valerie. “Should Transitologists Be Grounded?” Slavic Review, Vol.54, No. 1 (Spring 1995), pp. 111/127 |
6 | Arasınav | |
7 | Sovyet Sonrası Rus Çalışmaları | Thomas Remington, Chp. 1; Mark Cichock, Chp. 3 |
8 | Baltik Ülkeleri: Latvia Örneği | Mark Cichock, Chp. 4; Plakans, Andrejs, “Democratization and political participation in postcommunist societies: the case of Latvia”; Laitin, David. “Chapter 1” in Identity in Formation: The Russian-Speaking Populations in the Near Abroad. Cornell University Press, 1998 |
9 | Batı Avrasya: Ukrayna Örneği | Mark Cichock, Chp. 5 |
10 | Kafkaslar: Gürcistan Örneği | Mark Cichock, Chp. 6 |
11 | Orta Asya: Özbekistan Örneği | Mark Cichock, Chp. 6 |
12 | Geçiş Literatürü | Samuel Huntington, The Third Wave; Schmitter and Karl, “What Democracy Is and Is Not...”; Barbara Geddes, “What Do We Know About Democratization After Twenty Years” |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar | |
15 | Arasınav II | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | •Mark A. Cichock. Russian and Eurasian Politics: A Comparative Approach, Longman Publishers, 2003 •Thomas F. Remington. Politics in Russia, fourth edition. Pearson/Longman Publishers, 2006. Makaleler •Suny, Ronald Grigor. “Chapter I: The Imperial Legacy: Land and People” in The Soviet Experiment: Russia, the USSR, and the Successor States. Oxford University Press, 1998 •Suny, Ronald Grigor. “Chapter 3: StateBuilding and NationMaking The Soviet Experience” in The Revenge of the Past: Nationalism, Revolution and the Collapse of the Soviet Union. Stanford University Press, 1993 •Laitin, David. “Chapter 1” in Identity in Formation: The RussianSpeaking Populations in the Near Abroad. Cornell University Press, 1998 • Schmitter, Phillippe C. and Terry Lynn Karl. “The Conceptual Travels of Transitologists and Consolidologists: How Far East Should They Attempt to Go?” Slavic Review, Vol. 53, No. 1 (Spring 1994), pp. 173185 •Plakans, Andrejs, “Democratization and political participation in postcommunist societies: the case of Latvia” •Bunce, Valerie. “Should Transitologists Be Grounded?” Slavic Review, Vol.54, No. 1 (Spring 1995), pp. 111127 •Jowitt, Ken. “The New World Disorder” •Schmitter and Karl, “What Democracy Is and Is Not...” •Samuel P. Huntington, “The Third Wave” •Kathleen Collins, Clans, Pacts and Politics in Central Asia •Claus Offe, Capitalism By Democratic Design •Barbara Geddes, “What Do We Know About Democratization After Twenty Years” |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Uluslar arası ve ulusal haber baskıları |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 25 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 15 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 25 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 148 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, | X | ||||
3 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek, | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek | X | ||||
5 | Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek | X | ||||
6 | Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | X | ||||
7 | Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek | X | ||||
8 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek | X | ||||
9 | Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak | X | ||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
11 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
12 | Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak | X | ||||
13 | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest